عمريش أكرم بهاء الدين (2018) الرعاية الرياضية وتأثيرها على ترسيخ العلامة التجارية دراسة حالة موبيليس. جامعة سوق أهراس
Scientific Publications
Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository DSpace
Abstract
الملخص:
في سياق اقتصادي يتميز بالاضطرابات والتغيرات التي تطرأ على المستهلكين، تجد المؤسسة نفسها في حاجة
الى مجموعة متنوعة من الوسائل الترويجية، والى جانب الوسائل الأخرى على غرار الاشهار والعلاقات العامة والتسويق
المباشر، تكتسب الرعاية اهمية كبيرة في الترويج للمؤسسة حيث تغطي النقائص الموجودة في الوسائل الاخرى.
هدفت هذه الدراسة الى التعرف على تأثير الرعاية الرياضية على ترسيخ العلامة التجارية، حيث نحاول ابراز
مختلف خصائص الرعاية الرياضية والجوانب المتعلقة او اسباب الاهتمام ا لأن الرعاية الرياضية تصل الى شريحة واسعة
من الجماهير وتعرفهم بالعلامة التجارية للمؤسسة وتزيد من قيمتها لديهم مما يؤدي ترسيخ العلامة التجارية ويولد
ولائهم لهذه العلامة.
الكلمات المفتاحية: المزيج الترويجي، الرعاية الرياضية، العلامة التجارية، ترسيخ العلامة التجارية في ذهنية الزبائن.
Abstract :
In an economic context characterized by changes in consumers, the
company finds itself in need of a variable set of promotional tools, and
besides the other tools like ads and direct marketing and public relations,
sponsoring has a big importance in promoting the company since it covers
some of the deficiencies that other tools have.
The main goal of this study was to identify the effect of sponsoring
on stabilization the brand in customers mind, where we tried to showcase
the different specifications of sports sposoring and the cause of its
importance, because the sports sponsoring reachs a vast section of people
and introduces the brand and increases its value to them which generates
their loyalty towards the brand.
Key words : promotion mix, sport sponsoring, brand, brand stabilization
in consumers mind.
في سياق اقتصادي يتميز بالاضطرابات والتغيرات التي تطرأ على المستهلكين، تجد المؤسسة نفسها في حاجة
الى مجموعة متنوعة من الوسائل الترويجية، والى جانب الوسائل الأخرى على غرار الاشهار والعلاقات العامة والتسويق
المباشر، تكتسب الرعاية اهمية كبيرة في الترويج للمؤسسة حيث تغطي النقائص الموجودة في الوسائل الاخرى.
هدفت هذه الدراسة الى التعرف على تأثير الرعاية الرياضية على ترسيخ العلامة التجارية، حيث نحاول ابراز
مختلف خصائص الرعاية الرياضية والجوانب المتعلقة او اسباب الاهتمام ا لأن الرعاية الرياضية تصل الى شريحة واسعة
من الجماهير وتعرفهم بالعلامة التجارية للمؤسسة وتزيد من قيمتها لديهم مما يؤدي ترسيخ العلامة التجارية ويولد
ولائهم لهذه العلامة.
الكلمات المفتاحية: المزيج الترويجي، الرعاية الرياضية، العلامة التجارية، ترسيخ العلامة التجارية في ذهنية الزبائن.
Abstract :
In an economic context characterized by changes in consumers, the
company finds itself in need of a variable set of promotional tools, and
besides the other tools like ads and direct marketing and public relations,
sponsoring has a big importance in promoting the company since it covers
some of the deficiencies that other tools have.
The main goal of this study was to identify the effect of sponsoring
on stabilization the brand in customers mind, where we tried to showcase
the different specifications of sports sposoring and the cause of its
importance, because the sports sponsoring reachs a vast section of people
and introduces the brand and increases its value to them which generates
their loyalty towards the brand.
Key words : promotion mix, sport sponsoring, brand, brand stabilization
in consumers mind.
Information
Item Type | Master |
---|---|
Divisions | |
ePrint ID | 1536 |
Date Deposited | 2018-10-28 |
Further Information | Google Scholar |
URI | https://univ-soukahras.dz/en/publication/article/1536 |