بن يحي عمار and بوجيت حليمة (2021) قراءة نفس-اجتماعية و اقتصادية للعوامل المؤثرة في السلوك الاستهلاكي. مجلة الحدث للدراسات المالية والاقتصادية , 4(1), 116-125
Scientific Publications
Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository DSpace
Abstract
ملخص:
سلوك المستهلك هو سلوك إنساني یتأثر بعدة العوامل سواء كانت نفسیة، اجتماعیة أو اقتصادية...الخ مما یجعل التنبؤ بسلوك المستهلك و كیفیة اتخاذه لتفضيل شراء مختلف السلع والخدمات تلبية لرغباته وحاجاته غير الثابتة فيصبح أمرا في غاية التعقید بسبب التداخل هذه العوامل، ولهذا فقد ازداد الاهتمام بدراسة سلوك المستهلك في السنوات الأخيرة نظرا لصعوبة الحفاظ على الزبائن مما جعل ظهور عدة نماذج سلوكیة حاولت دراسة وتفسیر سلوك المستهلك.
سنتطرق خلال هذه المداخلة إلى المفاهیم الأساسیة المتعلقة بسلوك المستهلك و كذا تسلیط الضوء على العوامل المؤثرة في اتخاذ قرار الشراء لدى سلوك المستهلك.
الكلمات المفتاحية: سلوك المستهلك، حاجة نفسية، حاجة اجتماعية، حاجة اقتصادية.
Abstract:
Consumer behavior is human behavior that is influenced by many factors, whether psychological, social or Economic, etc., which makes predicting consumer behavior and how it is taken to prefer the purchase of various goods and services in response to his desires and unstable needs, so it becomes an extremely complicated matter due to the overlap of these factors, and this has increased interest in studying consumer behavior in recent years due to the difficulty of preserving customers, which made it The emergence of several behavioral models that attempt to study and explain consumer behavior.
During this intervention, we will discuss the basic concepts related to consumer behavior, as well the factors affecting decision making in consumer behavior
Key words: consumer behavior, factors affecting consumer behavior.
سلوك المستهلك هو سلوك إنساني یتأثر بعدة العوامل سواء كانت نفسیة، اجتماعیة أو اقتصادية...الخ مما یجعل التنبؤ بسلوك المستهلك و كیفیة اتخاذه لتفضيل شراء مختلف السلع والخدمات تلبية لرغباته وحاجاته غير الثابتة فيصبح أمرا في غاية التعقید بسبب التداخل هذه العوامل، ولهذا فقد ازداد الاهتمام بدراسة سلوك المستهلك في السنوات الأخيرة نظرا لصعوبة الحفاظ على الزبائن مما جعل ظهور عدة نماذج سلوكیة حاولت دراسة وتفسیر سلوك المستهلك.
سنتطرق خلال هذه المداخلة إلى المفاهیم الأساسیة المتعلقة بسلوك المستهلك و كذا تسلیط الضوء على العوامل المؤثرة في اتخاذ قرار الشراء لدى سلوك المستهلك.
الكلمات المفتاحية: سلوك المستهلك، حاجة نفسية، حاجة اجتماعية، حاجة اقتصادية.
Abstract:
Consumer behavior is human behavior that is influenced by many factors, whether psychological, social or Economic, etc., which makes predicting consumer behavior and how it is taken to prefer the purchase of various goods and services in response to his desires and unstable needs, so it becomes an extremely complicated matter due to the overlap of these factors, and this has increased interest in studying consumer behavior in recent years due to the difficulty of preserving customers, which made it The emergence of several behavioral models that attempt to study and explain consumer behavior.
During this intervention, we will discuss the basic concepts related to consumer behavior, as well the factors affecting decision making in consumer behavior
Key words: consumer behavior, factors affecting consumer behavior.
Information
Item Type | Journal |
---|---|
Divisions |
» Event Journal for fiance and Economic studies |
ePrint ID | 3006 |
Date Deposited | 2022-05-27 |
Further Information | Google Scholar |
URI | https://univ-soukahras.dz/en/publication/article/3006 |
BibTex
@article{uniusa3006,
title={قراءة نفس-اجتماعية و اقتصادية للعوامل المؤثرة في السلوك الاستهلاكي},
author={بن يحي عمار and بوجيت حليمة},
journal={مجلة الحدث للدراسات المالية والاقتصادية}
year={2021},
volume={4},
number={1},
pages={116-125},
publisher={}
}
title={قراءة نفس-اجتماعية و اقتصادية للعوامل المؤثرة في السلوك الاستهلاكي},
author={بن يحي عمار and بوجيت حليمة},
journal={مجلة الحدث للدراسات المالية والاقتصادية}
year={2021},
volume={4},
number={1},
pages={116-125},
publisher={}
}