عوض محمد محمد صالح and سعدية صالح علي خسران (2021) دراسة تحليلية لمناهج التربية الحركية للتعليم قبل المدرسة بولاية الخرطوم. مجلة علوم الرياضة , 01(01), 10-23
Scientific Publications
Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository DSpace
Abstract
هدفت الدراسة إلى تحليل مناهج التربية الحركية للتعليم قبل المدرسة بولاية الخرطوم، استخدم الباحثان المنهج الوصفي
العينة: عشوائية تتكون من عدد 25 مشرفة من مشرفات التعليم قبل المدرسة
أداة جمع البيانات: لاستبانة
أهم النتائج:
أولاً النتائج الايجابية:الدلنج كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة
• ايجابية اللعب الحر للأطفال
• ايجابية تطبيق الألعاب الحركية
• وجود المناشط
ثانياً: النتائج السلبية:
• سلبية الأهداف النفس حركية
• سلبية أهداف التربية الحركية
• خلال في تطبيق أهداف التربية الحركية
التوصيات:
• يجب تعيين مدرسي مناشط من معلمي التربية الرياضية والدراما والموسيقى
• الاهتمام بالأهداف السلوكية
• الاهتمام بالبيئة التعليمية للمناشط
Abstract:
The study aimed to analyze the kinetic education curricula for pre-school education in Khartoum State. The researchers used the descriptive approach
The sample: a random sample of 25 preschool education supervisors
Data collection tool: for a questionnaire
Main results:
First, the positive results: Dalang College of Physical Education and Sports Sciences
• Positive free play for children
• Positive application of movement games
• Presence of activators
Second: Negative results:
• Passive self-kinetic targets
• Negative goals of kinetic education
• During the application of the goals of kinetic education
Recommendations:
• Physical education, drama and music teachers should be appointed
• Pay attention to behavioral goals
• Attention to the educational environment for activities
العينة: عشوائية تتكون من عدد 25 مشرفة من مشرفات التعليم قبل المدرسة
أداة جمع البيانات: لاستبانة
أهم النتائج:
أولاً النتائج الايجابية:الدلنج كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة
• ايجابية اللعب الحر للأطفال
• ايجابية تطبيق الألعاب الحركية
• وجود المناشط
ثانياً: النتائج السلبية:
• سلبية الأهداف النفس حركية
• سلبية أهداف التربية الحركية
• خلال في تطبيق أهداف التربية الحركية
التوصيات:
• يجب تعيين مدرسي مناشط من معلمي التربية الرياضية والدراما والموسيقى
• الاهتمام بالأهداف السلوكية
• الاهتمام بالبيئة التعليمية للمناشط
Abstract:
The study aimed to analyze the kinetic education curricula for pre-school education in Khartoum State. The researchers used the descriptive approach
The sample: a random sample of 25 preschool education supervisors
Data collection tool: for a questionnaire
Main results:
First, the positive results: Dalang College of Physical Education and Sports Sciences
• Positive free play for children
• Positive application of movement games
• Presence of activators
Second: Negative results:
• Passive self-kinetic targets
• Negative goals of kinetic education
• During the application of the goals of kinetic education
Recommendations:
• Physical education, drama and music teachers should be appointed
• Pay attention to behavioral goals
• Attention to the educational environment for activities
Information
Item Type | Journal |
---|---|
Divisions |
» Revue science de sport |
ePrint ID | 3192 |
Date Deposited | 2022-08-28 |
Further Information | Google Scholar |
URI | https://univ-soukahras.dz/en/publication/article/3192 |
BibTex
@article{uniusa3192,
title={دراسة تحليلية لمناهج التربية الحركية للتعليم قبل المدرسة بولاية الخرطوم},
author={عوض محمد محمد صالح and سعدية صالح علي خسران},
journal={مجلة علوم الرياضة}
year={2021},
volume={01},
number={01},
pages={10-23},
publisher={}
}
title={دراسة تحليلية لمناهج التربية الحركية للتعليم قبل المدرسة بولاية الخرطوم},
author={عوض محمد محمد صالح and سعدية صالح علي خسران},
journal={مجلة علوم الرياضة}
year={2021},
volume={01},
number={01},
pages={10-23},
publisher={}
}