جدار أمية و نواصرية ميسون (2021) تأثير الإشهار التلفزيوني على القرار الشرائي للمستهلك ، دراسة حالة قطاع الهواتف النقالة - سوق اهراس -. جامعة سوق أهراس
Scientific Publications
Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository DSpace
Abstract
الملخص:
هدفت هذه الدراسة الى ابراز تأثير الاشهار التلفزيوني على القرار الشرائي للمستهلك بأبعاده الثلاثة ) مرحلة ما قبل الشراء، مرحلة الشراء، مرحلة ما بعد الشراء ( لمؤسسة جيزي ولاية سوق اهراس ، حيث قمنا بدراسة عينة من زبائن الوكالة و ذلك باستخدام المنهج الوصفي التحليلي و قد خرجت الدراسة بالنتائج التالية:
- يؤثر الاشهار التلفزيوني على القرار الشرائي للمستهلك في مرحلة ما قبل الشراء.
- يؤثر الاشهار التلفزيوني على القرار الشرائي للمستهلك في مرحلة الشراء.
- يؤثر الاشهار التلفزيوني على القرار الشرائي للمستهلك في مرحلة ما بعد الشراء.
الكلمات المفتاحية: الاشهار التلفزيوني، القرار الشرائي، المستهلك، الزبون.
Abstract:
Abstract:
This study aimed to highlight the effect of television advertising on the consumer’s purchasing decision in its three dimensions ( pre-purchase stage, purchase stage, post-purchase stage).
For the Djezzy foundation for the state of Souk-Ahras where we studied a sample of the agency’s clients, using the descriptive analytical method, and the study came out with the following results:
-Advertising affects the purchasing decision of the consumer in the pre-purchase stage.
-Advertising affects the purchasing decision of the consumer at the buying stage.
-Advertising affects the purchasing decision of the consumer in the post-purchase stage.
Key words: television advertising, purchasing decision, consumer, the customer
هدفت هذه الدراسة الى ابراز تأثير الاشهار التلفزيوني على القرار الشرائي للمستهلك بأبعاده الثلاثة ) مرحلة ما قبل الشراء، مرحلة الشراء، مرحلة ما بعد الشراء ( لمؤسسة جيزي ولاية سوق اهراس ، حيث قمنا بدراسة عينة من زبائن الوكالة و ذلك باستخدام المنهج الوصفي التحليلي و قد خرجت الدراسة بالنتائج التالية:
- يؤثر الاشهار التلفزيوني على القرار الشرائي للمستهلك في مرحلة ما قبل الشراء.
- يؤثر الاشهار التلفزيوني على القرار الشرائي للمستهلك في مرحلة الشراء.
- يؤثر الاشهار التلفزيوني على القرار الشرائي للمستهلك في مرحلة ما بعد الشراء.
الكلمات المفتاحية: الاشهار التلفزيوني، القرار الشرائي، المستهلك، الزبون.
Abstract:
Abstract:
This study aimed to highlight the effect of television advertising on the consumer’s purchasing decision in its three dimensions ( pre-purchase stage, purchase stage, post-purchase stage).
For the Djezzy foundation for the state of Souk-Ahras where we studied a sample of the agency’s clients, using the descriptive analytical method, and the study came out with the following results:
-Advertising affects the purchasing decision of the consumer in the pre-purchase stage.
-Advertising affects the purchasing decision of the consumer at the buying stage.
-Advertising affects the purchasing decision of the consumer in the post-purchase stage.
Key words: television advertising, purchasing decision, consumer, the customer
Information
Item Type | Master |
---|---|
Divisions | |
ePrint ID | 3508 |
Date Deposited | 2022-10-26 |
Further Information | Google Scholar |
URI | https://univ-soukahras.dz/en/publication/article/3508 |