أفتيت نسرين (2021) دور التسويق السياسي في ترويج برامج المترشحين للانتخابات النيابية -دراسة عينة من مرشحي بلدية سدراتة ولاية سوق هراس-. جامعة سوق أهراس
Scientific Publications
Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository DSpace
Abstract
الملخ ص
إن اقتحام التسويق عالم السياسية في الجزائر، عملية جد مهمة، خاصة بما تميزت به الساحة السياسية من جمود وركود. ومع زيادة وعي المواطنين، وتطور وسائل التواصل الحديث، اغتنم المرشحون للانتخابات النيابية 12 جوان 2021 ، هذه الوسائل للوصول إلى أكبر عدد ممكن من الفئة الناخبة، وترويجهم لبرامجهم الانتخابية بأسرع وقت ممكن وأقل تكلفة. فهل فعلا يساهم التسويق السياسي في الترويج لبرامج المترشحين؟ هذا ما سوف نعرفه من خلال الدراسة التي قمت بها، على عينة من مرشحي بلدية سدراتة، ولاية سوق أهراس.
الكلمات المفتاحية
التسويق السياسي الحملات الانتخابية البرامج الانتخابية الأحزاب السياسية القوائم الحرة. – – – –
Abstract
The incorporation of marketing into the Algerian political sphere is a very significant process due to the stagnation that this field has suffered from during the past few years. In fact, the candidates for the 12th of June 2021 parliamentary elections exploited the modern means of communication to reach as many electors as possible. Therefore, it may have enabled these candidates to promote, advocate as well as disseminate their electoral programmes faster and cheaper. With that being said, does marketing really contribute to promoting candidates, electoral programmes? This study,
conducted with a sample of candidates in the municipality of Sedrata, Souk Ahras province, attempts to provide an answer for that question
إن اقتحام التسويق عالم السياسية في الجزائر، عملية جد مهمة، خاصة بما تميزت به الساحة السياسية من جمود وركود. ومع زيادة وعي المواطنين، وتطور وسائل التواصل الحديث، اغتنم المرشحون للانتخابات النيابية 12 جوان 2021 ، هذه الوسائل للوصول إلى أكبر عدد ممكن من الفئة الناخبة، وترويجهم لبرامجهم الانتخابية بأسرع وقت ممكن وأقل تكلفة. فهل فعلا يساهم التسويق السياسي في الترويج لبرامج المترشحين؟ هذا ما سوف نعرفه من خلال الدراسة التي قمت بها، على عينة من مرشحي بلدية سدراتة، ولاية سوق أهراس.
الكلمات المفتاحية
التسويق السياسي الحملات الانتخابية البرامج الانتخابية الأحزاب السياسية القوائم الحرة. – – – –
Abstract
The incorporation of marketing into the Algerian political sphere is a very significant process due to the stagnation that this field has suffered from during the past few years. In fact, the candidates for the 12th of June 2021 parliamentary elections exploited the modern means of communication to reach as many electors as possible. Therefore, it may have enabled these candidates to promote, advocate as well as disseminate their electoral programmes faster and cheaper. With that being said, does marketing really contribute to promoting candidates, electoral programmes? This study,
conducted with a sample of candidates in the municipality of Sedrata, Souk Ahras province, attempts to provide an answer for that question
Information
Item Type | Master |
---|---|
Divisions | |
ePrint ID | 3513 |
Date Deposited | 2022-10-26 |
Further Information | Google Scholar |
URI | https://univ-soukahras.dz/en/publication/article/3513 |