بلواعر خولة (2021) مدى تأثير الترويج الإلكتروني على سلوك المستهلك الجزائري دراسة حالة وكالة بابل للسياحة والأسفار-. جامعة سوق أهراس
Scientific Publications
Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository DSpace
Abstract
ملخص:
كان الهدف من هذه الدراسة هو معرفة دور المزيج الترويجي الالكتروني في تاثيره على سلوك المستهلك من وجهة نظر ههذا
الاخير، و بالتالي التعرف على عناصر المزيج الترويجي الالكتروني و المتمثلة في البيع الشخصي الالكتروني و الاعلان الالكتروني و العلاقات
العامة الالكترونية و تنشيط المبيعات الكترونيا و تاثير هذه العناصر على سلوك المستهلك في الاستجابة لهذه الوسائل الالكترونية وفق نموذج.)AIDA الانتباه، الاىتمام، الرغبة، والفعل و المعروف اختصارا بنموذج )
هىناك علاقة ذات دلالة احصائية في تاثير المزيج الترويجي الالكتروني على سلوك المستهلك الجزائري، كذلك ظهر لنا ان البيع الشخصي
الالكتروني اكثر عناصر الترويج الالكتروني تأثيرا على سلوك المستهلك الاعلان الالكتروني ثم العلاقات العامة الالكترونية و أخيرا
تنشيط المبيعات الالكترونية.
الكلمات المفتاحية:
ترويج الكتروني، تنشيط مبيعات الكترونية، سلوك المستهلك
aim of this study was to know the role of an electronic mix of an electronic mix of consumer behavior from the point of view of this latter, and therefore identifies the electronic promotional elements of e-mail, electronic advertising and electronic public relations and activating electronic sales and effective sales Items on consumer behavior in responding to these electronic means according to model .)Aida( attention, desire, act and known as a short term model attention There is a statistically significant relationship in the emergence of an electronic promotion on the behavior of Algerian consumer, as well as we have emerged that electronic selling elements are more influential on consumer behavior، m, followed by electronic advertising, then electronic public relations, and finally the activation of electronic sales.
key words:
Electronic promotion, electronic sales activation, consumer behavior
كان الهدف من هذه الدراسة هو معرفة دور المزيج الترويجي الالكتروني في تاثيره على سلوك المستهلك من وجهة نظر ههذا
الاخير، و بالتالي التعرف على عناصر المزيج الترويجي الالكتروني و المتمثلة في البيع الشخصي الالكتروني و الاعلان الالكتروني و العلاقات
العامة الالكترونية و تنشيط المبيعات الكترونيا و تاثير هذه العناصر على سلوك المستهلك في الاستجابة لهذه الوسائل الالكترونية وفق نموذج.)AIDA الانتباه، الاىتمام، الرغبة، والفعل و المعروف اختصارا بنموذج )
هىناك علاقة ذات دلالة احصائية في تاثير المزيج الترويجي الالكتروني على سلوك المستهلك الجزائري، كذلك ظهر لنا ان البيع الشخصي
الالكتروني اكثر عناصر الترويج الالكتروني تأثيرا على سلوك المستهلك الاعلان الالكتروني ثم العلاقات العامة الالكترونية و أخيرا
تنشيط المبيعات الالكترونية.
الكلمات المفتاحية:
ترويج الكتروني، تنشيط مبيعات الكترونية، سلوك المستهلك
aim of this study was to know the role of an electronic mix of an electronic mix of consumer behavior from the point of view of this latter, and therefore identifies the electronic promotional elements of e-mail, electronic advertising and electronic public relations and activating electronic sales and effective sales Items on consumer behavior in responding to these electronic means according to model .)Aida( attention, desire, act and known as a short term model attention There is a statistically significant relationship in the emergence of an electronic promotion on the behavior of Algerian consumer, as well as we have emerged that electronic selling elements are more influential on consumer behavior، m, followed by electronic advertising, then electronic public relations, and finally the activation of electronic sales.
key words:
Electronic promotion, electronic sales activation, consumer behavior
Information
Item Type | Master |
---|---|
Divisions | |
ePrint ID | 3523 |
Date Deposited | 2022-10-26 |
Further Information | Google Scholar |
URI | https://univ-soukahras.dz/en/publication/article/3523 |