دريفول خولة و سقني وردة (2022) متطلباث التحول لتطبيق ميزانية البرامج و الأداء دراست حالة – جامعت محمد الشريف مساعدية – سىوق أهراس. جامعة سوق أهراس
Scientific Publications
Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository DSpace
Abstract
هدفت الدراسة الى التعرف على اسلوب اعداد موازنة البرامج و الاداء في الجزائر بشكل عام ، و في وزارة التعليم العالي الجزائري على وجه الخصوص ، كما يهدف البحث الى تحديد الصعوبات التي واجهت عملية التطبيق، و تحديد متطلبات نجاح موازنة البرامج و الاداء في وزارة التعليم العالي و قد تم الاعتماد على المنهج الوصفي و التحليلي لاجراء الدراسة.
و عليه توصلت الدراسة ان كل من موازنة البنود و موازنة البرامج و الاداء تساهم في تحقيق الرقابة على الاداء في الجامعة كما ان عملية تطبيق موازنة البرامج تواجه صعوبات متعدد و بدرجة مرتفعة إضافة الى ذلك هناك متطلبات ضرورية لانجاح العملية في قطاع التعليم العالي
الكلمات المفتاحية : الأداء ، البرامج، التخطيط، الرقابة.
The study aimed to identify the method of preparing program and performance budgets in Algeria in general, and in the Algerian Ministry of Higher Education in particular. Descriptive and analytical to conduct the study.
Accordingly, the study concluded that both the item budget and the program and performance budget contribute to achieving performance oversight at the university, and the process of applying program and performance budgets faces multiple difficulties to a high degree. In addition, there are necessary requirements for the success of the process in the higher education sector, as the study showed that the link was not achieved. The appropriateness between the strategic objectives of the Ministry of Higher Education and the approved objectives for measuring performance in the draft general budget.
Keywords: performance, programs, planning, contr
و عليه توصلت الدراسة ان كل من موازنة البنود و موازنة البرامج و الاداء تساهم في تحقيق الرقابة على الاداء في الجامعة كما ان عملية تطبيق موازنة البرامج تواجه صعوبات متعدد و بدرجة مرتفعة إضافة الى ذلك هناك متطلبات ضرورية لانجاح العملية في قطاع التعليم العالي
الكلمات المفتاحية : الأداء ، البرامج، التخطيط، الرقابة.
The study aimed to identify the method of preparing program and performance budgets in Algeria in general, and in the Algerian Ministry of Higher Education in particular. Descriptive and analytical to conduct the study.
Accordingly, the study concluded that both the item budget and the program and performance budget contribute to achieving performance oversight at the university, and the process of applying program and performance budgets faces multiple difficulties to a high degree. In addition, there are necessary requirements for the success of the process in the higher education sector, as the study showed that the link was not achieved. The appropriateness between the strategic objectives of the Ministry of Higher Education and the approved objectives for measuring performance in the draft general budget.
Keywords: performance, programs, planning, contr
Information
Item Type | Master |
---|---|
Divisions | |
ePrint ID | 3536 |
Date Deposited | 2022-11-07 |
Further Information | Google Scholar |
URI | https://univ-soukahras.dz/en/publication/article/3536 |