Scientific Publications

Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository  DSpace


Abstract

الملخص:
يعد الولاء نحو العلامات التجارية لمنتجات المؤسسات و خدماتها مؤشرا مهما على نجاح تلك المؤسسات في تلبية حاجات و رغبات المستهلكين و نيل رضاهم، و في هذا الإطار يهدف هذا البحث الى دراسة اثر صورة العلامة التجارية و ابعادها على الولاء للعلامة التجارية و ذلك من خلال إجراء دراسة تطبيقية على عينة من عملاء مؤسسة موبيليس ، حيث تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي من حيث جمع البيانات عبر قائمة تضم 43 استمارة استبيان اعدت لهذا الغرض و تم توزيعها على عينة عشوائية ، ثم التوصل الى مجموعة من الاستنتاجات و التوصيات أهمها هو إثبات وجود علاقة ارتباط متفاوتة بين صورة العلامة التجارية و أبعادها من ناحية وولاء العميل للعلامة التجارية من ناحية أخرى
الكلمات المفتاحية : صورة العلامة التجارية ، رضا المستهلكين ، و لاء العميل للعلامة التجارية من ناحية أخرى .
Abstract
Loyalty towards brands for institutions’ products and services is an important indicator of the success of those institutions in meeting the needs and desires of consumers and gaining their satisfaction. Mobilis Corporation, where the descriptive analytical method was relied on in terms of data collection through a list of 43 questionnaire forms prepared for this purpose and distributed to a random sample. A set of conclusions and recommendations were reached, the most important of which is to prove the existence of a varying correlation between the brand's image and dimensions on the one hand, and the customer's loyalty to the brand on the other.
Key words: Brand image; Customer satisfaction; Customer brand loyalty.


BibTex