شداد زكرياء و ضيف الله خالد (2022) تشخيص واقع النشاط التسويقي في البنوك الإسلامية دراسة حالة بنك البركة الجزائر- فرع عنابة-. جامعة سوق أهراس
Scientific Publications
Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository DSpace
Abstract
الملخص:
هدفت هذه الدراسة لتشخيص واقع النشاط التسويقي في البنوك الإسلامية.
وقد احتوت هذه الدراسة على جزئين، الجزء الأول تناول الجانب النظري الذي تم فيه شرح متغير الدراسة" المزيج
التسويقي في البنوك الاسلامية"، أما الجزء الثاني فقد خصص للدراسة الميدانية التي تمت في بنك البركة - فرع عنابة- .
حيث اعتمد الطلبة بشكل أساسي على ت وزيع إستبانة على عينة مكونة من 30 فرد من موظفي وعملاء البنك، وتم
استرجاع 29 استمارة قابلة للتحليل الإحصائي بنسبة استجابة قدرت ب 96 % .
بعد عملية التحليل التي تم الاعتماد فيها على البرنامج الإحصائي spss توصلت هذه الدراسة إلى:
بنك البركة الجزائر يتبنى عناصر المزيج التسويقي من خلال اراء عينة من موظفي وعملاء فرع عنابة.
الكلمات المفتاحية: تسويق الخدمات، المزيج التسويقي، البنوك الإسلامية
Summary:
This study aimed to diagnose the reality of marketing activity in Islamic banks.
This study contained two parts, the first part dealt with the theoretical aspect in which the study variable "marketing mix in Islamic banks" was explained, while the second part was devoted to the field study that took place in Al Baraka Bank - Annaba Branch -.
Where the students relied mainly on distributing a questionnaire to a sample of 30 individuals, and 29 forms were retrieved capable of statistical analysis, with a response rate of 96%.
After the analysis process that was relied on the statistical program spss, this study came to the following:
Al Baraka Bank Annaba branch adopts the elements of the marketing mix through the opinions of the study sample
Keywords: Marketing, Al Baraka Bank, marketing mix, pricing, promotion.
هدفت هذه الدراسة لتشخيص واقع النشاط التسويقي في البنوك الإسلامية.
وقد احتوت هذه الدراسة على جزئين، الجزء الأول تناول الجانب النظري الذي تم فيه شرح متغير الدراسة" المزيج
التسويقي في البنوك الاسلامية"، أما الجزء الثاني فقد خصص للدراسة الميدانية التي تمت في بنك البركة - فرع عنابة- .
حيث اعتمد الطلبة بشكل أساسي على ت وزيع إستبانة على عينة مكونة من 30 فرد من موظفي وعملاء البنك، وتم
استرجاع 29 استمارة قابلة للتحليل الإحصائي بنسبة استجابة قدرت ب 96 % .
بعد عملية التحليل التي تم الاعتماد فيها على البرنامج الإحصائي spss توصلت هذه الدراسة إلى:
بنك البركة الجزائر يتبنى عناصر المزيج التسويقي من خلال اراء عينة من موظفي وعملاء فرع عنابة.
الكلمات المفتاحية: تسويق الخدمات، المزيج التسويقي، البنوك الإسلامية
Summary:
This study aimed to diagnose the reality of marketing activity in Islamic banks.
This study contained two parts, the first part dealt with the theoretical aspect in which the study variable "marketing mix in Islamic banks" was explained, while the second part was devoted to the field study that took place in Al Baraka Bank - Annaba Branch -.
Where the students relied mainly on distributing a questionnaire to a sample of 30 individuals, and 29 forms were retrieved capable of statistical analysis, with a response rate of 96%.
After the analysis process that was relied on the statistical program spss, this study came to the following:
Al Baraka Bank Annaba branch adopts the elements of the marketing mix through the opinions of the study sample
Keywords: Marketing, Al Baraka Bank, marketing mix, pricing, promotion.
Information
Item Type | Master |
---|---|
Divisions | |
ePrint ID | 3665 |
Date Deposited | 2022-12-08 |
Further Information | Google Scholar |
URI | https://univ-soukahras.dz/en/publication/article/3665 |