حليمي شراز و بحري نور الإيمان (2022) أثر حملات التسويق الاجتماعي في تحسين جودة الخدمات السياحية في ظل جائحة كوفيد 19 " - دراسة حالة وكالة MY RYM- ولاية سوق أىراس - ، وكالة ALIMARE VOYAGE ولاية – سطيف - وكالة WAEL TOURVOYAGE -الجزائر العاصمة. جامعة سوق أهراس
Scientific Publications
Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository DSpace
Abstract
الملخص :
تناولت هذه الدراسة أثر حملات التسويق الاجتماعي في تحسين جودة الخدمات السياحية، حيث أصبح
قطاعا ىائما في الاقتصاد الوطني نظرا لفعاليتها و مرونتها التي تجعلها قادرة على المساهمة في ترقية الاقتصاد ففي
الجانب النظري تم التطرق إلى دور حملات التسويق الاجتماعي في تحسين جودة الخدمات السياحية من الجانب
الاقتصادي، والاجتماعي، أما في الجانب التطبيقي فقد اعتمدنا الاستبيان كأداة منهجية الدراسة في العلوم الاجتماعية وبعد ذلك معالجة وتحليل المعطيات المحصل علينا وإجراء الاختبارات الإحصائية.
في الأخير للدراسة وعلى أساس النتائج المتوصل إليها، أثبتت دراسة وجود علاقة متوسطة بين حملات التسويق الاجتماعي وجودة الخدمات السياحية و يجد أثر لحملات التسويق الاجتماعي على تحسين جودة الخدمات السياحية.
الكلمات المفتاحية : حملات التسويق الاجتماعي، الجودة ، الخدمات السياحية، التسويق الالكتروني ، جودة الخدمات السياحية
Abstract :
This study dealt with the impact of social marketing campaigns in improving the quality of tourism services, as it has become an important sector in the national economy due to its effectiveness and flexibility that make it able to contribute to the promotion of the economy. On the practical side, we have adopted the questionnaire as a methodological tool for the study in social sciences, and then processing and analyzing the collected data and conducting statistical tests. Finally, on the basis of the findings, the study demonstrated the existence of an intermediate relationship between social marketing campaigns and the quality of tourism services, and it found an effect of social marketing campaigns on improving the quality of tourism services. ..................
Keywords: social marketing campaigns, quality, tourism services, e-marketing, quality of tourism services
تناولت هذه الدراسة أثر حملات التسويق الاجتماعي في تحسين جودة الخدمات السياحية، حيث أصبح
قطاعا ىائما في الاقتصاد الوطني نظرا لفعاليتها و مرونتها التي تجعلها قادرة على المساهمة في ترقية الاقتصاد ففي
الجانب النظري تم التطرق إلى دور حملات التسويق الاجتماعي في تحسين جودة الخدمات السياحية من الجانب
الاقتصادي، والاجتماعي، أما في الجانب التطبيقي فقد اعتمدنا الاستبيان كأداة منهجية الدراسة في العلوم الاجتماعية وبعد ذلك معالجة وتحليل المعطيات المحصل علينا وإجراء الاختبارات الإحصائية.
في الأخير للدراسة وعلى أساس النتائج المتوصل إليها، أثبتت دراسة وجود علاقة متوسطة بين حملات التسويق الاجتماعي وجودة الخدمات السياحية و يجد أثر لحملات التسويق الاجتماعي على تحسين جودة الخدمات السياحية.
الكلمات المفتاحية : حملات التسويق الاجتماعي، الجودة ، الخدمات السياحية، التسويق الالكتروني ، جودة الخدمات السياحية
Abstract :
This study dealt with the impact of social marketing campaigns in improving the quality of tourism services, as it has become an important sector in the national economy due to its effectiveness and flexibility that make it able to contribute to the promotion of the economy. On the practical side, we have adopted the questionnaire as a methodological tool for the study in social sciences, and then processing and analyzing the collected data and conducting statistical tests. Finally, on the basis of the findings, the study demonstrated the existence of an intermediate relationship between social marketing campaigns and the quality of tourism services, and it found an effect of social marketing campaigns on improving the quality of tourism services. ..................
Keywords: social marketing campaigns, quality, tourism services, e-marketing, quality of tourism services
Information
Item Type | Master |
---|---|
Divisions | |
ePrint ID | 3673 |
Date Deposited | 2022-12-11 |
Further Information | Google Scholar |
URI | https://univ-soukahras.dz/en/publication/article/3673 |