Scientific Publications

Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository  DSpace

تأثير الإبتكار في عناصر المزيج التسويقي على جودة الخدمات – دراسة تحليلية لأراء عينة من عملاء مؤسسة بريد الجزائر - سوق أىراس

عمارنية هاجر و دريدي مني (2022) تأثير الإبتكار في عناصر المزيج التسويقي على جودة الخدمات – دراسة تحليلية لأراء عينة من عملاء مؤسسة بريد الجزائر - سوق أىراس. جامعة سوق أهراس

Download 

Abstract

الملخص :
تهدف رسالتنا إلى إبراز العلاقة بين تأثير الابتكار علي تحسين مستوى جودة الخدمات بقطاع البريد، و ذلك من
خلال المعالجة النظرية للمفاهيم المتعلقة بالموضوع المدروس، مع إسقاط ذلك علي المزيج التسويقي، معتمدين في ذلك
علي استمارة موجهة لعملاء البريد، حيث تم توزيعها علي عينة من عملاء لولاية سوق أهراس، وتحليل النتائج باستخدام
برنامج الحزم الإحصائية Spss .
توصلت رسالتنا إلى العديد من النتائج أهمها، أثبتت دراسة وجود علاقة قوية بين الابتكار وجودة الخدمات البريدية و ايجاد
أثر للابتكار علي تحسين جودة الخدمات البريدية .
الكلمات المفتاحية : الابتكار، الابتكار التسويقي، جودة الخدمات البريدية
Abstract :
Our message aims to highlight the relationship between the impact of innovation on improving the quality of services in the postal sector, through a theoretical treatment of concepts related to the topic studied, with the projection of this on the marketing mix, relying on a form addressed to postal customers, which was distributed to a sample of clients of the state Souk Ahras, and analysis of the results using the statistical packages program Spss
Our message reached many results, the most important of which is, the study proved the existence of a strong relationship between innovation and the quality of postal services and finding an impact of innovation on improving the quality of postal services.
Keywords: innovation, marketing innovation, quality of postal services


BibTex