مطرف مولود و ڤواسمية آدم (2022) التسويق الالكتروني للمنتجات شبه الطبية من وجهة نظر الزبون. جامعة سوق أهراس
Scientific Publications
Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository DSpace
Abstract
الملخص
الهدف من الدراسة هو معرفة رأي المستهلك الجزائري فيما يخص التسويق الإلكتروني للمنتجات شبه الطبية ومن
بينها المكملات الغذائية والزيوت الطبيعية، وهذا من خلال الإستعانة بإستمارة وتوزيعها على مجتمع الدراسة وأخذ
عينة من مواطني ولاية سوق أهراس.
وخلصت نتائج الدراسة إلى أنه هنالك إهتمام بموضوع هذه المنتجات إلا أن تسويقها إلكترونيا لم يرتقي إلى
المستوى المطلوب الوصول إليه ويرجع ذلك لكون عينة الدراسة هم من فئة الشباب خاصة الطلبة، ذوي الدخل
الضعيف.
الكلمات المفتاحية:
المنتجات شبه الطبية، التسويق الإلكتروني، المستهلك
Summary
The aim of this study is to find out the opinion of the Algerian consumer
regarding the online marketing of semi-medical products including supplements and
natural oils through using a form and distributingit to the study community and taking
the citizens of the wilaya of Souk Ahras as a sample.
The results of the study summarized that there is interest in the subject of these
products, but their online marketing did not rise to the required levelbecause the study
sample is from the youth group, especially for students with low incomes.
Keywords :
semi-medical products, e-marketing, consumer.
الهدف من الدراسة هو معرفة رأي المستهلك الجزائري فيما يخص التسويق الإلكتروني للمنتجات شبه الطبية ومن
بينها المكملات الغذائية والزيوت الطبيعية، وهذا من خلال الإستعانة بإستمارة وتوزيعها على مجتمع الدراسة وأخذ
عينة من مواطني ولاية سوق أهراس.
وخلصت نتائج الدراسة إلى أنه هنالك إهتمام بموضوع هذه المنتجات إلا أن تسويقها إلكترونيا لم يرتقي إلى
المستوى المطلوب الوصول إليه ويرجع ذلك لكون عينة الدراسة هم من فئة الشباب خاصة الطلبة، ذوي الدخل
الضعيف.
الكلمات المفتاحية:
المنتجات شبه الطبية، التسويق الإلكتروني، المستهلك
Summary
The aim of this study is to find out the opinion of the Algerian consumer
regarding the online marketing of semi-medical products including supplements and
natural oils through using a form and distributingit to the study community and taking
the citizens of the wilaya of Souk Ahras as a sample.
The results of the study summarized that there is interest in the subject of these
products, but their online marketing did not rise to the required levelbecause the study
sample is from the youth group, especially for students with low incomes.
Keywords :
semi-medical products, e-marketing, consumer.
Information
Item Type | Master |
---|---|
Divisions | |
ePrint ID | 3695 |
Date Deposited | 2022-12-13 |
Further Information | Google Scholar |
URI | https://univ-soukahras.dz/en/publication/article/3695 |