Scientific Publications

Important: This page is frozen. New documents are now available in the digital repository  DSpace

دور فيسبوك معاهد الرياضة الجزائرية في نشر الثقافة الرياضية.

بن محمد أحمد and لعياضي عبد الحكيم (2023) دور فيسبوك معاهد الرياضة الجزائرية في نشر الثقافة الرياضية.. المؤتمر العلمي الدولي الافتراضي السادس: الممارسة الرياضية في الوقت الراهن والمستقبل: تحديات ورهانات. يوم: 12-03-2022 , معهد: ع ت ن ب ر، جامعة محمد الشريف مساعدية، سوق اهراس

Download 

Abstract

إستطاعت مواقع التواصل الاجتماعي في وقتنا المعاصر أن تكتسب أهمية قصوى لدى روادها، نظرا لما تقدمه من معارف ومعلومات وأخبار تهتم متابعيها كلٌ حسب ميولاته واختياراته، وهو الأمر الذي جعل أي هيئة في العالم تحرص على إنشاء صفحات خاصة بها أشهرها صفحات "الفيسبوك"، منها معاهد الرياضة الجزائرية التي أنشأت صفحات فيسبوك خاصة تهتم بنشر أهم مستجداتها للطلبة الذين يزاولون بها دراستهم الجامعية، غير ان السؤال الجوهري الذي تنطلق منه هذه الدراسة، هو ماهية دور صفحات فيسبوك معاهد الرياضة الجزائرية في نشر الثقافة الرياضية؟
باتباع المنهج الوصفي وأسلوب تحليل المضمون تم اختيار عينة من 09 معاهد جزائرية لعلوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية، وباستخدام أداة إستمارة تحليل المضمون تم التوصل إلى أن صفحات فيسبوك معاهد الرياضة الجزائرية لا تعمل على نشر الثقافة الرياضية بقدر ما تقوم بنشر مستجدات الإدارة (الإعلانات، الاستدعاءات، قرارات...إلخ)
الكلمات المفتاحية:
صفحات فيسبوك، معاهد الرياضة، الثقافة الرياضية
...................................

Abstract:
In our contemporary time, social networking sites have been able to gain paramount importance to their pioneers, due to the knowledge, information and news they provide that interest their followers, each according to his preferences and choices. Algerian sports, which has created special Facebook pages that are interested in publishing its most important developments for students who are pursuing their university studies, but the fundamental question from which this study is based, is what is the role of the Facebook pages of Algerian sports institutes in spreading sports culture?
By following the descriptive approach and the method of content analysis, a sample was selected from 09 Algerian institutes for the sciences and techniques of physical and sports activities, and by using the content analysis form tool, it was concluded that the Facebook pages of the Algerian sports institutes do not spread sports culture as much as they publish management developments (advertisements, summons, decisions...etc
key words: Facebook pages, sports institutes, sports culture


BibTex

@inproceedings{uniusa3775,
    title={دور فيسبوك معاهد الرياضة الجزائرية في نشر الثقافة الرياضية.},
    author={بن محمد أحمد and لعياضي عبد الحكيم},
    year={2023},
    booktitle={المؤتمر العلمي الدولي الافتراضي السادس: الممارسة الرياضية في الوقت الراهن والمستقبل: تحديات ورهانات. يوم: 12-03-2022}
}